EUROPA: Εφαλτήριο ανάπτυξης η κυκλική οικονομία

ΑΝΟΥΣ Κ. ΤΖΙΡΑΚΙΑΝ
Αντιπρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Europa Profil Αλουμίνιο ΑΒΕ

Στη Λέττα Καλαμαρά
lkalamara@naftemporiki.gr

Στον τομέα διέλασης αλουμινίου δραστηριοποιείται εδώ και 48 χρόνια η Europa Profil Αλουμίνιο ΑΒΕ και έκτοτε αναπτύσσεται με συνεχείς επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό, τεχνολογία και σε ανθρώπινο δυναμικό. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1974 από τον Λυμπαρέτ Τ. Τζιρακιάν και τον Κρικόρ Τζιρακιάν και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες και πιο αναγνωρισμένες εταιρείες αλουμινίου στην Ελλάδα με περισσότερους από 350 εργαζομένους. Οι βιομηχανικές της εγκαταστάσεις βρίσκονται στα Οινόφυτα Βοιωτίας. Η εταιρεία διαθέτει περίπου 2.000 πιστοποιημένους και εκπαιδευμένους κατασκευαστές αλουμινίου, αξιόπιστο και στενά συνδεδεμένο με την πολιτική της εταιρείας δίκτυο εμπόρων σε όλη την Ελλάδα, δίκτυο εταιρικών εκθέσεων με σκοπό την προώθηση και υποστήριξη των συνεργατών της, δίκτυο με πάνω από 50 εκθέσεις κατασκευαστών με την ονομασία EUROPA CLUB, περισσότερα από 50 πιστοποιημένα προϊόντα, καθημερινή τεχνική υποστήριξη από εξειδικευμένη ομάδα τεχνικών αλουμινίου και τμήμα έρευνας και ανάπτυξης με εξειδικευμένους βιομηχανικούς σχεδιαστές.
Όπως τονίζει η κ. Ανούς Κ. Τζιρακιάν, Αντιπρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Europa, ο κλάδος του αλουμινίου έχει γίνει πιο εξωστρεφής και συμβάλλει σημαντικά στο ΑΕΠ της χώρας, παρά τις αλλεπάλληλες οικονομικές και γεωπολιτικές κρίσεις.

Κυρία Τζιρακιάν, ποιες είναι οι προκλήσεις αλλά και οι ευκαιρίες του κλάδου, δεδομένου και του ενεργειακού κόστους;

«Οι προκλήσεις της περιόδου είναι πράγματι πολλαπλές και πρωτόγνωρες. Η δεκαετής ύφεση έπληξε σφόδρα τον κλάδο μας, ενώ η ανάκαμψη “φρέναρε” λόγω της πανδημίας. Η γεωπολιτική αστάθεια λόγω των διαρκών οχλήσεων από τη «γείτονα» χώρα και λόγω του πολέμου στην Ουκρανία επέφερε νέο πλήγμα, πυροδοτώντας πληθωριστικές πιέσεις. Παρά τις διαδοχικές κρίσεις, όμως, ο κλάδος άντεξε, έγινε πιο εξωστρεφής και συνέχισε να συντελεί στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της χώρας.
Μία σημαντική πρόκληση για τον κλάδο μας είναι η μειωμένη προσφορά εργασίας – τόσο σε εξειδικευμένο προσωπικό όσο και σε ανειδίκευτους εργαζόμενους. Ακούγεται παράδοξο με τόσο υψηλά ποσοστά ανεργίας στη χώρα μας, αλλά είναι μία πραγματικότητα που επίσης καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Εκτός, όμως, από τις πολλαπλές προκλήσεις, άφθονες είναι και οι ευκαιρίες που ανακύπτουν. Πλην της αισθητής ανάκαμψης του κατασκευαστικού τομέα, νέα ώθηση δίνουν τα χρηματοδοτικά προγράμματα “Εξοικονομώ 2021” και “Ηλέκτρα”. Αισιοδοξία δημιουργεί η σημαντική εισροή επενδύσεων, αλλά και τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης που θα επιτρέψουν στην εθνική οικονομία να διατηρηθεί σε αναπτυξιακή τροχιά. Στην πορεία αυτή, καίρια είναι η συμβολή του ψηφιακού μετασχηματισμού, ενός καθοριστικού άξονα τον οποίο ακολουθεί ασμένως και η Europa, σε σύμπλευση με την εθνική στρατηγική που ήδη αποδίδει καρπούς. Πληθώρα ευκαιριών για την εταιρεία μας και συνολικά για τον κλάδο πηγάζει, εξάλλου, από την περιβαλλοντική στρατηγική της Ε.Ε., η οποία εστιάζει στην κυκλική οικονομία και στην ενεργειακή εξοικονόμηση. Έναν εξίσου σημαντικό πυλώνα της στρατηγικής της εταιρείας μας».

Πόσο έχει επηρεάσει τη ζήτηση και την προσφορά η ραγδαία αύξηση τιμών του παραγόμενου και του τελικού προϊόντος;

«Η εκτίναξη του πληθωρισμού επηρεάζει συνολικά την οικονομική δραστηριότητα, με βασική έκφραση το αυξημένο κόστος της ενέργειας, και τις ανατιμήσεις σε σειρά αγαθών. Ειδικά των πρώτων υλών για τη βιομηχανία, αλλά και των δομικών υλικών, ενώ έντονες είναι οι διακυμάνσεις στην τιμή του αλουμινίου. Σε αυτό το ευμετάβλητο πλαίσιο προσπαθούμε να μείνουμε σταθεροί και συνεπείς, απορροφώντας επί μεγάλο διάστημα τις αυξήσεις, προκειμένου να συγκρατηθούν οι τιμές μας. Εκ των συνθηκών, όμως, προχωρήσαμε -όπως και το σύνολο των επιχειρήσεων του κλάδου- σε λελογισμένες ανατιμήσεις, με την προσδοκία να τις ανακαλέσουμε όταν υποχωρήσει ο εξωγενής πληθωρισμός. Η διεθνής αναταραχή έχει και δευτερογενείς επιπτώσεις στον κατασκευαστικό κλάδο, καθώς ανακόπτει την αυξητική τάση της ζήτησης, κυρίως σε ορισμένες περιοχές της χώρας, όπου αρκετά νοικοκυριά μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος αναβάλλουν την αναβάθμιση της οικίας τους ή την αγορά νέου σπιτιού».

Ποια είναι η στρατηγική της Europa Profil υπό τις τρέχουσες συνθήκες;

«Στον πυρήνα του στρατηγικού σχεδιασμού μας παραμένει ο εμπλουτισμός της προϊοντικής μας γκάμας με λύσεις που ανταποκρίνονται στην αναδυόμενη ζήτηση, και προσαρμόζονται στις νέες τάσεις για εξοικονόμηση ενέργειας. Ενδεικτικά αναφέρω τα νέα μας θερμομονωτικά συστήματα και τις βάσεις στήριξης φωτοβολταϊκών πλαισίων. Θα σταθώ, ακόμη, στο Europa Minimal Frame, ένα καινοτόμο σύστημα που πρόσφατα κέρδισε ένα πολύ σημαντικό βραβείο για τον βιομηχανικό σχεδιασμό του από τον κορυφαίο οργανισμό Red Dot. Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε, εξάλλου, στη βέλτιστη κατάρτιση των συνεργατών μας, και ειδικά των κατασκευαστών αλουμινίου. Σε αυτό το πλαίσιο δημιουργήσαμε το πρωτοποριακό πρόγραμμα EUROPA THE LAB, για τεχνική εκπαίδευση του κλάδου και όχι μόνο. Παράλληλα, παρακολουθούμε όλες τις εξελίξεις και τις οδηγίες της Ε.Ε. για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Ως μέλος, μάλιστα, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αλουμινίου, η Europa καθίσταται συνδιαμορφωτής των εξελίξεων. Για να το πω απλά, πληροφορούμαστε τις εξελίξεις πριν συντελεστούν και συζητούμε για τις νέες αποφάσεις προτού ληφθούν οριστικά».

Πώς διαμορφώνεται η δραστηριότητα της εταιρείας στην Ελλάδα και το εξωτερικό;

«Η Europa παραμένει εστιασμένη στην εγχώρια αγορά που διαχρονικά αποτελούσε τον βασικό μας στόχο. Προκειμένου να καλύψουμε την αυξανόμενη ζήτηση ενδυναμώσαμε την ομάδα πωλήσεων με έμπειρα στελέχη και το Τμήμα Έργων μας με απόλυτα καταρτισμένους μηχανικούς. Οι κινήσεις αυτές, σε συνδυασμό ασφαλώς με τα ποιοτικά προϊόντα μας, επέτρεψαν να διευρύνουμε την παρουσία μας και να εμπλουτίσουμε το πελατολόγιό μας με πολυάριθμες τεχνικές εταιρείες και αρχιτεκτονικά γραφεία. Τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας αναδεικνύουν ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της Europa υπερβαίνει τις προσδοκίες μας, αλλά και τα αντίστοιχα ποσοστά του κλάδου. Δεν παύουμε, παράλληλα, να ενισχύουμε την αναγνωρισιμότητα του brand Europa. Ραγδαία είναι η ανάπτυξη και της εξαγωγικής μας δραστηριότητας, παρότι δεν αποτελεί πρωταρχικό στόχο. Τα προϊόντα της Europa φτάνουν σε 25 χώρες, και η τάση αναμένεται να διατηρηθεί αυξητική, λόγω και της ενισχυμένης ζήτησης διεθνώς».

Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό σας πλάνο;

«Πιστοί στο στρατηγικό όραμά μας, προχωρήσαμε σε μία σημαντική επένδυση ύψους 15 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των κτηριακών υποδομών μας και του μηχανολογικού μας εξοπλισμού. Αυξάνουμε έτσι τις παραγωγικές μας δυνατότητες, μειώνοντας το κόστος, αλλά και περιορίζοντας αισθητά το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα».

Ποια είναι η εκτίμησή σας για την πορεία του κλάδου όπου δραστηριοποιείται η Europa και πώς αναμένεται να τοποθετηθεί η εταιρεία;

«Η πορεία του κλάδου της βιομηχανίας αλουμινίου είναι αναμφίβολα θετική και θεωρούμε ότι η αυξητική τάση θα διατηρηθεί. Ακόμη πιο αισιόδοξη είμαι για την πορεία της Europa, που αποκτά ολοένα και πιο σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, διευρύνοντας την πελατειακή της βάση, παραμένοντας προσηλωμένη στον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον. Θα συνεχίσουμε, λοιπόν, στην ίδια πορεία με αυτοπεποίθηση αλλά και ρεαλισμό. Πιστοί στις αξίες μας, αλλά και ευέλικτοι ώστε να προσαρμοζόμαστε διαρκώς στα νέα δεδομένα».

By |2022-07-19T09:58:06+03:0019 Ιουλίου, 2022|ΕΙΔΗΣΕΙΣ|0 Σχόλια

Κοινοποιήστε το άρθρο!

Αφήστε ένα σχόλιο

four × 5 =

Go to Top