ALUMIL: Η Ελληνική Πολυεθνική με 30 Χρόνια Εντυπωσιακής Ανάπτυξης

Μπορεί να πέρασαν μόλις 30 χρόνια από την ίδρυση της, αλλά η εταιρεία ALUMIL έχει καταφέρει να διακριθεί διεθνώς, κάνοντας άλματα στο χώρο των αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου.

Σήμερα, ο Όμιλος ALUMIL διαθέτει 28 θυγατρικές εκ των οποίων οι 25 βρίσκονται στο εξωτερικό. Διαθέτει τις μεγαλύτερες παραγωγικές εγκαταστάσεις διέλασης αλουμινίου στην Ελλάδα και την Ν.Α. Ευρώπη και μία από τις μεγαλύτερες διεθνώς. Αριθμεί συνολικά 2.200 εργαζόμενους, εκ των οποίων το 40% εργάζεται στην Ελλάδα.

Πώς όμως η εταιρεία κατάφερε να γίνει αυτό που είναι σήμερα; Δυστυχώς, στην Ελλάδα σπάνια ακούγονται ιστορίες για επιτυχημένες ελληνικές πολυεθνικές και δη για ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη βαριά βιομηχανία. Ας εξετάσουμε λοιπόν, μέσα σε αυτές τις τρεις δεκαετίες, ποια βήματα οδήγησαν την ALUMIL στην επιτυχία, μετατρέποντας την σε αυτό που είναι σήμερα.

1988-1999
Τα πρώτα φιλόδοξα βήματα
Το 1988 ιδρύεται μία μικρή οικογενειακή εταιρεία από τον οικογένεια Μυλωνά στη Βιομηχανική Περιοχή του Κιλκίς, στο Σταυροχώρι, με 27 άτομα προσωπικό. Η σύμπτυξη των λέξεων «Αλουμίνιο» και «Μυλωνάς», οδηγεί στην επωνυμία «ΑΛΟΥΜΥΛ» – με λατινικούς χαρακτήρες «ALUMIL». Εκείνη την εποχή, στον κλάδο της διέλασης αλουμινίου επικρατεί η λογική της δημιουργίας όσο το δυνατόν ελαφρύτερων κατασκευών με χαμηλό κόστος. Οι κατασκευαστές αλουμινίου έπρεπε να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα υλικά από διάφορους προμηθευτές προκειμένου να συναρμολογήσουν, μετά κόπων και βασάνων, ένα κούφωμα. Με στόχο την προσφορά ολοκληρωμένων συστημάτων αλουμινίου, ώστε να μη χρειάζεται οι κατασκευαστές να ταλαιπωρούνται και να χάνουν χρόνο, αλλά και θέλοντας να θέσει υψηλότερα ποιοτικά standards, η ALUMIL εδραιώνεται στην αγορά ως προμηθευτής ολοκληρωμένων συστημάτων αλουμινίου για πόρτες και παράθυρα, με το χαρακτηριστικό σλόγκαν: «Με ΜΟΝΟ τρία προφίλ κατασκευάζετε ολοκληρωμένο παράθυρο».

Στα επόμενα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της, η ALUMIL πρωτοπορεί και τη δεκαετία του ’90 θεμελιώνονται οι βάσεις για τη δημιουργία μίας πλήρως καθετοποιημένης βιομηχανικής μονάδας διέλασης υψηλών προδιαγραφών, με την υψηλότερη παραγωγική δυναμικότητα στην Ν.Α. Ευρώπη και όχι μόνο. Πρωταρχικός σκοπός της εταιρείας ήταν πάντα η προσφορά προηγμένων προϊόντων που βρίσκονται στην αιχμή του δόρατος των τεχνολογικών εξελίξεων. Έτσι, το 1991, αντιλαμβανόμενη ότι τα επόμενα χρόνια η ενεργειακή απόδοση-θερμομόνωση θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα, εισαγάγει πρώτη στην Ελλάδα την έννοια του θερμομονωτικού κουφώματος αλουμινίου, με την πρώτη θερμομονωτική σειρά στην ελληνική αγορά (σειρά Μ9600 Alutherm). Μάλιστα, η ιδέα του ελληνικού θερμομονωτικού κουφώματος αλουμινίου αντιμετωπίζεται με δεικτικά σχόλια στην έκθεση Infacoma το 1993, θεωρούμενη ως υπερβολική για την αγορά της Ελλάδας. Το 1994 ιδρύεται το τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης, με στόχο τη διαρκή βελτίωση και ανάπτυξη καινοτόμων αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου εκτός συναγωνισμού. Τα χρόνια που θα ακολουθήσουν πολλές εξελιγμένες σειρές συστημάτων αλουμινίου για πόρτες και παράθυρα θα λανσαριστούν (Μ9200 Exclusiv, Α200, Μ200 Falcon, S200 Alutherm), κερδίζοντας την ευρεία αποδοχή της αγοράς. Η πρώτη δεκαετία θα ολοκληρωθεί έχοντας ιδρύσει 15 θυγατρικές εταιρείες, εμπορικές και παραγωγικές, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Ρουμανία, Αλβανία, Βουλγαρία, Ουκρανία, Κύπρος, Αίγυπτος, Γερμανία), με στόχο την ενδυνάμωση της διεθνούς παρουσίας της ALUMIL.

1999-2009
Ο «Valentino του Αλουμινίου»: Υψηλή αισθητική και θερμομόνωση στο προσκήνιο
Μία δυναμική δεκαετία ξεκινά. Η ALUMIL συνεχίζει να καινοτομεί αποκτώντας το 2001 τις πρώτες πιστοποιήσεις των συστημάτων της από το διεθνούς φήμης γερμανικό ινστιτούτο πιστοποιήσεων ift Rosenheim. Το κύρος της εταιρείας εκτοξεύεται, διαψεύδοντας κάθε σχόλιο που είχε δεχθεί στο παρελθόν αναφορικά με την επιτακτικότητα για θερμομονωτικά κουφώματα αλουμινίου, όταν την επόμενη χρονιά η Ευρωπαϊκή Ένωση, με την οδηγία 2002/91,  ουσιαστικά επιτάσσει την υψηλή ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, με αποτέλεσμα τα θερμομονωτικά συστήματα να αρχίσουν να εδραιώνονται στην αγορά. Η κίνηση αυτή θα αναταράξει τα δεδομένα που ίσχυαν και θα συμπαρασύρει τον κλάδο σε μία «υποχρεωτική» ποιοτική βελτίωση, με την ALUMIL όμως να είναι ήδη πανέτοιμη έχοντας κάνει τις ορθές εκτιμήσεις.

Η καινοτόμος πορεία της εταιρείας επιβραβεύεται όταν το 2003, για 4η φορά, βραβεύεται στο «Europe’s GrowthPlus Top 500» για τη συνεισφορά της στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής οικονομίας. Συνεχίζοντας την εξάπλωσή της προς κάθε κατεύθυνση, το 2005 ενισχύεται η συνολική ετήσια παραγωγική δυναμικότητα του Ομίλου με την ίδρυση δύο νέων βιομηχανικών συγκροτημάτων στη Σερβία και την Αλβανία. Την περίοδο αυτή κυριαρχεί η έμφαση στην αισθητική με ελαφριές καμπύλες γραμμές. Θέλοντας να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό μέσω της υψηλής αισθητικής των συστημάτων της, το 2006 αναπτύσσει συνεργασία με το γνωστό οίκο Porsche Design για την παραγωγή σειρών υψηλής αισθητικής. Μερικούς μήνες αργότερα την ίδια χρονιά, η βράβευση για το καλύτερο περίπτερο το 2006 στη διεθνή έκθεση «MADE» του Μιλάνου στην Ιταλία, θα επιστεγάσει την επιτυχία της εταιρείας. Χαρακτηριστικά, κατά την τελετή απονομής, ο πρόεδρος της Ιταλικής Ένωσης Αλουμινίου θα προσφωνήσει τον πρόεδρο της ALUMIL, κ. Γιώργο Μυλώνα, ως «Valentino του Αλουμινίου», λόγω του υψηλού design των προϊόντων της εταιρείας.

Οι υψηλές παγκόσμιες απαιτήσεις και κυρίως η ευαισθησία που δίνει η εταιρεία σε θέματα σεβασμού απέναντι στο περιβάλλον, οδηγούν στην εφαρμογή το 2007 του προγράμματος «Green ALUMIL», ένα πρόγραμμα που σκοπό έχει την εφαρμογή διαδικασιών και μεθόδων παραγωγής για την προστασία του περιβάλλοντος. Η επέκταση στις διεθνείς αγορές συνεχίζεται και την ίδια χρονιά, η Μέση Ανατολή, η Αφρική, οι αγορές της Δυτικής Ευρώπης & των Η.Π.Α. υποδέχονται την ALUMIL μέσα από την ανάληψη εντυπωσιακών έργων.

Με βασικό μέλημα τη συνεχή αναβάθμιση των παραγωγικών δυνατοτήτων, το 2008 επενδύονται 15 εκατ. Ευρώ, για την εγκατάσταση της πιο σύγχρονης μονάδας ανοδίωσης (τρόπος βαφής των προφίλ για μεταλλικές αποχρώσεις) στην Ευρώπη. Επίσης, εγκαθίσταται και το υπερσύγχρονο χυτήριο για τη δημιουργία διελάσιμων κολώνων αλουμινίου. Ταυτόχρονα, η δημιουργία δυο νέων θυγατρικών σε Η.Π.Α. και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα σηματοδοτεί το δυναμικό κλείσιμο της δεύτερης δεκαετίας.

2009-2019
Ανοίγοντας τα πανιά για τις διεθνείς αγορές
Η έναρξη της τρίτης δεκαετίας βρίσκει τον κλάδο του αλουμινίου αντιμέτωπο με σοβαρή ύφεση στην Ελλάδα και μείωση της οικοδομικής δραστηριότητας κατά 80%. Παρά το δυσμενές περιβάλλον λόγω της οικονομικής κρίσης, οι επενδύσεις συνεχίζονται και εντείνονται οι προσπάθειες εδραίωσης στο εξωτερικό. Το 2010 ιδρύονται δυο νέες θυγατρικές στο Κόσοβο και στη Ρωσία. Πλέον η καινοτομία διαδραματίζει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο, λόγω της εξωστρέφειας και τον έντονο διεθνή ανταγωνισμό. Οι βάσεις που διαμορφώθηκαν για δυο δεκαετίες στον τομέα της Έρευνας & Ανάπτυξης, επιτρέπουν στην εταιρεία την ανάπτυξη πιστοποιημένων συστημάτων αλουμινίου που ακολουθούν τις σύγχρονες τάσεις της αρχιτεκτονικής με σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι του εγχώριου και διεθνούς ανταγωνισμού. Στο design αρχίζει να επικρατεί ο minimal σχεδιασμός, καθώς τα λεπτά και ελάχιστα ορατά προφίλ αλουμινίου που δύναται να «κρυφτούν» μέσα στην τοιχοποιία, επιτρέπουν τη μέγιστη είσοδο φυσικού φωτισμού και βελτιώνουν τη θερμομόνωση, προσφέροντας παράλληλα εκλεπτυσμένη αισθητική.

Το 2014 η εταιρεία δημιουργεί τη high-end σειρά συστημάτων αλουμινίου SUPREME. Όλα τα συστήματα αλουμινίου που ανήκουν στη συγκεκριμένη σειρά ενσωματώνουν πολλαπλές καινοτομίες και αποτελούν προϊόντα με ασυναγώνιστα χαρακτηριστικά που ξεπερνούν σε πολλές περιπτώσεις αντίστοιχα προϊόντα διεθνών κολοσσών. Ταυτόχρονα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, εγκαινιάζεται σε συνεργασία με την εταιρία CFT ένας προηγμένος θάλαμος δοκιμών κουφωμάτων πιστοποιημένος από το γερμανικό ινστιτούτο ift Rosenheim. Την ίδια χρονιά ιδρύονται δυο νέες θυγατρικές στην Κένυα και την Κροατία.

Το 2015 η εταιρεία διαθέτει πλέον ένα εκτενέστατο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, με εκατοντάδες κωδικούς, αντανακλώντας τη φιλοσοφία της για την προσφορά λύσεων που καλύπτουν κάθε ανάγκη. Για την καλύτερη δυνατή διαχείριση και επικοινωνία των διάφορων προϊοντικών κατηγοριών αποφασίζεται η κατηγοριοποίηση όλων των αρχιτεκτονικών συστημάτων σε τρεις κατηγορίες-μάρκες (sub–brands): SUPREME, SMARTIA, COMFORT. Την ίδια χρονιά, η ALUMIL ιδρύει το δίκτυο των SUPREME κατασκευαστών. Το δίκτυο αυτό αποτελείται από κατασκευαστές με πολύ υψηλή τεχνική κατάρτιση, οι οποίοι έχουν πιστοποιηθεί από την ALUMIL και είναι σε θέση να παρέχουν στους πελάτες τους λύσεις με SUPREME προϊόντα υψηλών προδιαγραφών τα οποία διακρίνονται για τις επιδόσεις και το minimal σχεδιασμό τους.

Έχοντας κερδίσει την αναγνώριση επιχειρηματικού κόσμου και των καταναλωτών, η εταιρεία λαμβάνει το «Βραβείο Βιομηχανικής Αριστείας» στο διαγωνισμό «Made in Greece Awards» και το «Βραβείο Τεχνολογικής Αριστείας» στο διαγωνισμό «Ελληνική Αξία». Το δραστήριο 2015 κλείνει με την ίδρυση δυο νέων θυγατρικών στην Αυστραλία και στην Ινδία και την αναδιοργάνωση με βελτιωμένες υποδομές της θυγατρικής της Αιγύπτου. Έχοντας αρχίσει από το 2015, το 2016 η εταιρεία ολοκληρώνει την ανανέωση της εικόνας της (rebranding), αποκτώντας μία νέα και δυναμική εμφάνιση.

To 2017 oι εξαγωγές του Ομίλου ξεπερνούν πλέον το 80% του συνολικού κύκλου εργασιών. Στα χρόνια που ακολουθούν εφαρμόζονται πρωτοπόρες μέθοδοι στην παραγωγική διαδικασία, με σεβασμό στο περιβάλλον, ακολουθώντας τις αρχές της κυκλικής οικονομίας. Πρωταρχικός στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση της ποιότητας, με παράλληλη μεγιστοποίηση της παραγωγικότητας. Παράλληλα, εντάσσονται τελευταίας τεχνολογίας 3D εκτυπωτές για τον σχεδιασμό καινοτόμων προϊόντων με υψηλές επιδόσεις. Επιπλέον, ολοκληρώνεται η ανακαίνιση των εκθετηρίων (showroom) σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα μεγαλύτερα του είδους τους στην Ελλάδα, όπου οι επισκέπτες μπορούν να ανακαλύψουν όλα τα αρχιτεκτονικά συστήματα της εταιρείας σε φυσικό μέγεθος. Παράλληλα, η ALUMIL δημιουργεί ιδιόκτητα πρότυπα Showrooms και στη Σερβία, τη Ρουμανία και την Κύπρο.

Το 2019 η εταιρεία κλείνει 30 χρόνια γεμάτα πρωτοπορία. Πραγματοποιεί την 11η συμμετοχή της στην πιο αναγνωρισμένη διεθνή έκθεση του οικοδομικού κλάδου «BAU» στο Μόναχο, όντας η μοναδική ελληνική εταιρεία του οικοδομικού κλάδου με τόσες πολλές συμμετοχές. Νέες καινοτομίες λανσάρονται, όπως το μοναδικό προϊόν WOODALUX που συνδυάζει αλουμίνιο και συνθετικό ξύλο ή το εξαιρετικό minimal συρόμενο SMARTIA M630 PHOS. Τα επόμενα χρόνια προβλέπονται εξίσου συναρπαστικά για την ελληνική πολυεθνική, με πολλές νέες προκλήσεις στις διεθνείς αγορές. Η οικογένεια της ALUMIL από 27 άτομα, αριθμεί σήμερα 2.200 εργαζόμενους σε όλα τα μήκη και πλάτη τη γης και πραγματοποιεί έναν ετήσιο κύκλο εργασιών που ανέρχεται στα 260 εκ. € και αυξάνεται με αλματώδεις ρυθμούς. Μπαίνοντας δυνατά στην τέταρτη δεκαετία της, η ALUMIL αποδεικνύει περίτρανα ότι η έννοια της ελληνικής πολυεθνικής βαριάς βιομηχανίας δεν αποτελεί επιστημονική φαντασία, αλλά πραγματικότητα.

By |2020-11-23T15:38:11+03:0025 Απριλίου, 2019|ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ|0 Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

20 + four =

Go to Top