Η Fitch Solutions, αναλυτής της αγοράς, πρόσφατα εξέδωσε μια έκθεση για τη βιομηχανία του αλουμινίου, σύμφωνα με την οποία προβλέπεται μια ευρεία ανάκαμψη της παγκόσμιας ζήτησης για το ελαφρύ μέταλλο, παράλληλα με την αναμενόμενη ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας.

Σύμφωνα με την Fitch, η αύξηση της παγκόσμιας προσφοράς λόγω της αύξησης των κινεζικών εξαγωγών θα περιορίσει το εύρος της μείωσης του ισοζυγίου παραγωγής.

Η Fitch εξακολουθεί να προβλέπει ότι η τιμή του αλουμινίου το 2021 θα ανέλθει στα 1.850$ / τόνο, από 1.731$ / τόνο το 2020, κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19. Ο αναλυτής αναμένει να δει αύξηση της προσφοράς από την Κίνα στην παγκόσμια αγορά, η οποία θα περιορίσει την αύξηση των τιμών.

Η Fitch προβλέπει μια ευρύτερη ανάκαμψη της παγκόσμιας ζήτησης αλουμινίου παράλληλα με μια αναμενόμενη ανάκαμψη στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, συμβάλλοντας στη μείωση του πλεονάσματος της προσφοράς. Η ομάδα αναλυτών Country Risk προβλέπει μια απότομη αλλά άνιση ανάκαμψη στην παγκόσμια οικονομία, της τάξης του 5,4% σε ετήσια βάση το 2021, σε σύγκριση με μια υποχώρηση της τάξης του 4,0% το 2020.

, Η αύξηση της προσφοράς από την Κίνα οδηγεί περιορισμό της αύξησης της τιμής του αλουμινίου, Κτίσμα & Αλουμίνιο

Οι τιμές θα κινηθούν σε αυξημένα, κατά μέσο όρο, επίπεδα το 2021, σε σύγκριση με το 2020, προβλέπει η Fitch, καθώς οι πράσινες πολιτικές παγκοσμίως υποστηρίζουν τη χρήση αλουμινίου στον κατασκευαστικό τομέα και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμπεριέλαβε τον βωξίτη, τον πρόδρομο του αλουμινίου, στην ετήσια λίστα εξαιρετικά σημαντικών πρώτων υλών.

Η μείωση των εισαγωγών και η αύξηση των εξαγωγών θα περιορίσουν το εύρος της στενότητας στην αγορά αλουμινίου (με εξαίρεση της Κίνας), και με τη σειρά τους θα περιορίσουν το τρέχον ράλι τιμών, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Fitch.

Το 2020, οι εισαγωγές της Κίνας έφτασαν στα υψηλότερα επίπεδα του 2009, επιτυγχάνοντας αύξηση 319% σε ετήσια βάση. Από την άλλη πλευρά, οι εξαγωγές μειώθηκαν, παράλληλα με την απουσία παγκόσμιας ζήτησης και την υψηλή εγχώρια ζήτηση που οδήγησε σε εξάντληση των τοπικών αποθεμάτων.

Το 2021, η Fitch αναμένει αύξηση της κινεζικής προσφοράς στην αγορά, καθώς οι εξαγωγές άρχισαν να ανακάμπτουν από τον Σεπτέμβριο του 2020. Η εγχώρια παραγωγή έφτασε στο ρεκόρ των 37,1 εκατομμυρίων το 2020 και η Fitch προβλέπει ότι η κινεζική παραγωγή αλουμινίου θα αυξηθεί κατά 2,0% το 2021 καθώς η χώρα εγκαθιστά περίπου 3mnt νέας χωρητικότητας και οδεύει προς το όριο των 45mnt ανά έτος.

, Η αύξηση της προσφοράς από την Κίνα οδηγεί περιορισμό της αύξησης της τιμής του αλουμινίου, Κτίσμα & Αλουμίνιο
Οι κινεζικές εισαγωγές αλουμινίου θα επανέλθουν στα προ-covid επίπεδα το επόμενο διάστημα, καθώς η εγχώρια ζήτηση αλουμινίου αναμένεται να μετριαστεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2021. Παρόλο που η ομάδα αναλυτών Country Risk της Fitch αναμένει από την Κίνα να σημειώσει ισχυρή αύξηση του ΑΕΠ το 2021, προβλέπει ότι η εγχώρια κατανάλωση αλουμινίου θα σημειώσει βραδύτερη ανάπτυξη το 2021 από ό,τι το 2020. Αυτό οφείλεται στις προσδοκίες ότι το Πεκίνο πιθανότατα θα επιστρέψει σε τυχόν πρόσθετες προσπάθειες τόνωσης και θα επικεντρώσει εκ νέου τις προσπάθειές του στη μείωση των επιπέδων χρέους, πιθανώς αποτρέποντας τις μελλοντικές αυξήσεις στην εγχώρια ζήτηση αλουμινίου.

Το αλουμίνιο θα ευνοηθεί στις κατασκευές, καθώς πλέον προτιμάται από το ξύλο στη χώρα. Οκτώ κινεζικές επαρχίες έχουν εκδώσει πολιτικές χύτευσης κραμάτων αλουμινίου από τον Μάιο του 2020, όταν η κινεζική κυβέρνηση εφάρμοσε νέες κατευθυντήριες γραμμές με στόχο την ελαχιστοποίηση των απορριμμάτων κατασκευών, επισημαίνει η Fitch.

Τα αποθέματα αλουμινίου ολοένα και μειώνονται στο London Metals Exchange (LME) έχουν αρχίσει να σηματοδοτούν μια μετατόπιση της αυξανόμενης ζήτησης εκτός της Κίνας, σημειώνει η Fitch.

Μεταξύ 23 Οκτωβρίου 2020 και 22 Ιανουαρίου 2021, τα κινεζικά αποθέματα (SHFE) μειώθηκαν κατά 0,6%, ενώ τα αποθέματα αλουμινίου στο LME μειώθηκαν κατά 4,2%. Τα αποθέματα στο LME είχαν προηγουμένως αυξηθεί κατά 14,7% ανάμεσα στο τέλος του Ιανουαρίου και το τέλος του Σεπτεμβρίου 2020, πιθανότατα λόγω της επίδρασης του covid-19 στη ζήτηση αλουμινίου για την κατασκευή και την υποδομή.