Τη διάθεση 50.000 τόνων αλουμινίου σχεδιάζει η Κίνα

– Το αλουμίνιο από τα κρατικά αποθέματα της Κίνας θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά στην παραγωγή
– Η δραματική αύξηση του κόστους των πρώτων υλών πλήττει τον κατασκευαστικό κλάδο

Iδιαίτερα σημαντικά είναι τα νέα που έρχονται από την Κίνα και αναφέρονται σε εξελίξεις ικανές να αλλάξουν τα δεδομένα στη διεθνή αγορά του αλουμινίου. Όπως έχει γίνει γνωστό, η Κίνα πρόκειται να διαθέσει 50.000 τόνους αλουμινίου από τα εθνικά της αποθέματα, στο πλαίσιο των προσπαθειών μείωσης των αυξήσεων στις τιμές, αλλά και χαλάρωσης της πίεσης που ασκεί το οικονομικό κόστος στις επιχειρήσεις.

Η δημόσια κατάθεση προσφορών για την πρώτη παρτίδα του αλουμινίου άρχισε την 5η Ιουλίου στην ηλεκτρονική σελίδα (https://www.norincogroup-ebuy.com) σύμφωνα με την Υπηρεσία Εθνικής Διατροφής και Στρατηγικών Αποθεμάτων της Κίνας.

Προσφορές μπορούν να καταθέσουν μόνο οι επιχειρήσεις που επεξεργάζονται και έχουν βιομηχανική παραγωγή προϊόντων αλουμινίου, ενώ το αλουμίνιο που θα αγοραστεί μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά στην παραγωγή, ενώ δε θα πρέπει να πωληθεί ή να αποθηκευτεί απόθεμα, όπως ανέφερε η παραπάνω υπηρεσία σε ανακοίνωσή της.

Η Κίνα θα διαθέσει περαιτέρω τα κρατικά αποθέματα χαλκού, αλουμινίου και ψευδαργύρου που διαθέτει για να διασφαλίσει τη σταθερότητα των καταναλωτικών τιμών των αγαθών, όπως ανακοίνωσε η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων (NDRC) νωρίτερα μέσα στο μήνα.

Η ίδια επιτροπή, ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με άλλες υπηρεσίες για τη διάθεση των μη σιδηρούχων αποθεμάτων μετάλλου σε πολλαπλές παρτίδες, αν αυτό είναι απαραίτητο, λαμβάνοντας υπόψη τις αλλαγές των τιμών στην αγορά.

Σημαντικό πρόβλημα για τον κατασκευαστικό κλάδο η αύξηση των τιμών
Την έντονη ανησυχία του εκφράζει ο κατασκευαστικός κλάδος με την μεγάλη αύξηση κόστους που έχουν προκαλέσει σε ιδιωτικά και δημόσια έργα οι ανατιμήσεις των πρώτων υλών.

Η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου της κατασκευής έχει ξεκινήσει από τις αρχές του 2021 και έχει κορυφωθεί το τελευταίο διάστημα, προκαλώντας σημαντικό πρόβλημα στη αγορά με σημαντικές επιπτώσεις σε μία περίοδο που η κατασκευαστική αγορά βρίσκεται εκ νέου σε φάση εκκίνησης.

Έχει καταγραφεί ιδιαίτερα σημαντική αύξηση στις τιμές βασικών υλικών, όπως τα μέταλλα (σίδηρος, χαλκός αλουμίνιο), τα πλαστικά (PVC, πολυαιθυλένιο κλπ.), το πετρέλαιο και τα παράγωγά του (κυρίως καύσιμα και ασφαλτικά). Οι αυξήσεις των τιμών είναι της τάξης του 15% έως 75%. Ως εκ τούτου, ο εργοληπτικός κόσμος αδυνατεί να ανταποκριθεί στο νέο οικονομικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί κυρίως λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του Covid-19 στην παγκόσμια αγορά. Κατά μέσο όρο, η αύξηση του κόστους της κατασκευής έχει φτάσει το 30%.

Η αύξηση έχει επέλθει σε βασικά υλικά όπως ο σίδηρος, η ξυλεία και το αλουμίνιο. Ο σίδηρος πέρσι ήταν στα 420 ευρώ ο τόνος ενώ τώρα είναι στα 780 ευρώ ο τόνος, ενώ η αύξηση στην ξυλεία αγγίζει το 30-40% και στο αλουμίνιο στο 40-50%.

Όσον αφορά στους λόγους αυτής της γενικής αύξησης, κάποιοι επικαλούνται αυξημένα ναύλα και ανεβάζουν τις τιμές, προσπαθώντας έτσι να δικαιολογήσουν ανατιμήσεις που καταγράφονται από τις αρχές του έτους, όταν μάλιστα ο κατασκευαστικός κλάδος ήταν σε ακινησία και οι βασικές ύλες ήταν αποθηκευμένες για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Στην Ευρώπη η μεταφορά ενός κοντέινερ 40 ποδών από την Κίνα κόστιζε περίπου 1500 ευρώ, ενώ λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού τώρα αγγίζει τις 10.000 ευρώ. Μια τόσο ραγδαία αύξηση δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθεί. Επιπλέον, η Κίνα δεν παράγει μόνο αλλά εισάγει πρώτες ύλες, με αποτέλεσμα να πάρει μεγάλες ποσότητες για να καλύψει τις ανάγκες της.

, Τη διάθεση 50.000 τόνων αλουμινίου σχεδιάζει η Κίνα, Κτίσμα & Αλουμίνιο

Σε υψηλά δεκαετίας τα μέταλλα
Σε υψηλό σχεδόν μίας δεκαετίας σκαρφαλώνει ο χαλκός, καθώς η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας από το πλήγμα του κορωνοϊού επεκτείνει το ράλι στις αγορές μετάλλων.

Το αλουμίνιο κερδίζει επίσης, ενώ το σιδηρομετάλλευμα σημειώνει νέο ιστορικό υψηλό. Τα μέταλλα ενισχύονται και από τις ανακοινώσεις σχεδίων από τις μεγάλες οικονομίες του πλανήτη για νέες υποδομές, πιο “πράσινες” και φιλικότερες προς το περιβάλλον.

Η ανάκαμψη στις ΗΠΑ επιταχύνεται και το πακέτο του προέδρου Τζο Μπάιντεν για επένδυση 2,25 τρισ. δολαρίων σε υποδομές θα ενισχύσει κλάδους όπως εκείνος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενισχύοντας τα εμπορεύματα που συνδέονται με την “πράσινη” μετάβαση.

Η συνθήκη αυτή συνοδεύεται από μία οικονομική έκρηξη στην Κίνα, όπου μια πορεία μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου περιορίζει την προσφορά σε ορισμένα μέτραλλα, την ώρα που η ζήτησή τους αυξάνεται. «Η παγκόσμια ζήτηση ανακάμπτει, με ηγέτη την Κίνα, ενώ η πράσινη μετάβαση ενισχύει περαιτέρω το κλίμα γύρω από τα μέταλλα», αναφέρει ο Zhu Yi, αναλυτής του Bloomberg Intelligence. «Πιο απλά, η ζήτηση θα παραμείνει ισχυρή, ενώ η προσφορά δεν θα διευρύνεται, οπότε το ανοδικό μομέντουμ θα είναι ισχυρό».

By |2021-09-09T10:14:46+03:009 Σεπτεμβρίου, 2021|ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ|0 Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

17 + 7 =

Go to Top