Η ΕΤΕΜ συμμετέχει ένθερμα  ως χορηγός στην  έκθεση  που διοργανώνεται από το Μουσείο Μπενάκη και το Αρχιτεκτονικό Γραφείο NeiheiserArgyros. Λόγω των έκτακτων συνθηκών περιμένουμε με ανυπομονησία  το virtual tourτης έκθεσης  από  το Μουσείο Μπενάκη.

Η Έκθεση της Σχολής Αθηνών, μέρος του ελληνικού περιβόλου της 16ης Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, είναι ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό αναπτυσσόμενο ερευνητικό έργο που για πρώτη φορά, ανιχνεύει και συγκεντρώνει ακαδημαϊκούς χώρους από διαφορετικές περιόδους της ιστορίας και από διάφορα μέρη του κόσμου.

Η έκθεση και το όνομά της, «Η Σχολή των Αθηνών», είναι εμπνευσμένη από τη φημισμένη τοιχογραφία του Ραφαήλ.

Γιατί όμως εμπνεύστηκε από την Σχολή των Αθηνών του Ραφαήλ? Λίγα ιστορικά στοιχεία πρώτα

Η Σχολή των Αθηνών δημιουργήθηκε μεταξύ του 1510 και 1511, όταν ο διάσημος καλλιτέχνης προσλήφθηκε για να διακοσμήσει με τοιχογραφίες το Αποστολικό παλάτι του Βατικανού. Tο δωμάτιο το  οποίο κοσμεί το “Stanza della Segnatura”  ήταν ο χώρος μελέτης της βιβλιοθήκης του Πάπα Ιουλίου του Β.

Το αρχιτεκτονικό σχέδιο της Σχολής Αθηνών έχει ως στόχο να συγκεντρώσει ακαδημαϊκά «επιτεύγματα » από διαφορετικές ηλικίες, σχολές και άτομα, όχι μόνο « μυαλά », αλλά  και να συγκεντρώσει  τους χώρους στους οποίους  έχουν επικοινωνηθεί αυτά τα επιτεύγματα.

Για πρώτη φορά οι επισκέπτες θα μπορούν να δουν φυσικά μοντέλα εβδομήντα διαφορετικών ακαδημαϊκών κοινών χώρων από την ιστορία και τον κόσμο, υλοποιημένων και μη. Όλα τα μοντέλα είναι στην ίδια κλίμακα – 1:200 – και αναπαριστούν μόνο τους χώρους εκείνους του πανεπιστημίου που μπορούν να αναγνωριστούν ως ακαδημαϊκά κοινά, εξαιρώντας όλους τους υπόλοιπους κλειστούς χώρους όπως τις τάξεις και τα γραφεία.

Με βασικό στοιχείο ένα σύστημα καθρεπτών που αντανακλά και πολλαπλασιάζει τα μοντέλα, το έργο επεκτείνεται κυριολεκτικά προς τα έξω, πέρα ​​από τα φυσικά όρια του εκθεσιακού χώρου. Αν και το έργο αυτό δεν είναι πλήρες ούτε απόλυτο, αποτελεί μια έρευνα που συνεχίζει και εξελίσσεται, ένα διαρκώς διευρυνόμενο πλέγμα της αρχιτεκτονικής των ακαδημαϊκών κοινών.

Η ομάδα της ETEM εντυπωσιάστηκε από το μνημειώδες αυτό εγχείρημα και υποστηρίζει την έκθεση, ώστε περισσότεροι άνθρωποι να μπορούν να εξοικειωθούν με αυτό το μοναδικό επιστημονικό έργο.

“Για την ΕΤΕΜ αποτελεί ύψιστος σκοπός η υποστήριξη τέτοιων συνεχιζόμενων και εξελισσόμενων ερευνητικών έργων τα οποία, αφενός, θα ωφελήσουν τους ειδικούς του κλάδου και, αφετέρου, θα είναι ενδιαφέροντα για το ευρύτερο κοινό.” Σε όλη την ιστορία, οι αρχιτέκτονες έχουν πειραματιστεί με διαφορετικές χωροταξικές στρατηγικές για τη δημιουργία «ελεύθερων χώρων» και νομίζω ότι «Η Σχολή Αθηνών» μας δείχνει τους καλύτερους από αυτούς », δήλωσε ο  Επιχειρησιακός Διευθυντης της ΕΤΕΜ, κ. Ιωάννης Χρυσάφης.

Συνεντεύξεις

Η ΕΤΕΜ εγκαινιάζει μια πολύ ενδιαφέρουσα ενότητα συνεντεύξεων όπου προβάλλονται οι προσωπικότητες διάσημων αρχιτεκτόνων και μηχανικών . Έτσι λοιπόν προσπαθεί να σκιαγραφήσει τον άνθρωπο πίσω  από το έργο. Για την ΕΤΕΜ είναι πολύ σημαντικό να προσεγγίζεται ο ανθρώπινός  παράγοντας, αυτός άλλωστε εμπνέεται και δημιουργεί τα έργα.

Γνωρίζατε ότι :

Ο Miron Mutyaba  της Zaha Hadid πιστεύει οι πόλεις στο μέλλον θα είναι πιο ‘έξυπνες’ και  θα αλληλοεπιδρούν με το περιβάλλον

Αγαπημένη ταινία του  Pablo Zamorano  του Heatherwick Studio  είναι η Πόλη των Χαμένων παιδιών ?(Cité des enfants perdus)

Ενώ  ο Daniel Bosia των Thorton Tomasseti  διαβάζει Frei  Otto?

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.etem.gr